طراحی سایت فروشگاهی به چه شرایطی نیاز دارد؟

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی چگونه است؟

طراحی سایت فروشگاهی ، استانداردهای بخصوص و موارد بسیار مهمی دارد که حتماً باید در نظر گرفته شود به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به این موارد اشاره‌کنیم . با دیواوب همراه باشید .

طراحی سایت فروشگاهی برای چه کسانی مناسب است؟

سایت‌های فروشگاهی برای هرکسی که در جهت فروش کالا و یا خدماتی فعالیت دارد مناسب است و از کسب‌وکارهای بزرگ گرفته تا کوچک‌ترین کسب‌وکارها می‌توانند از این سایت‌ها استفاده کنند . نکته جالبی که احتمالاً در وبگردی به آن برخورد کرده‌اید این است که حتی افراد زیادی بوده‌اند که در ابتدا اقدام به ساخت یک سایت فروشگاهی کرده و سپس با گسترش سایت فروشگاه‌ها و انبارهایی را برای خود ساخته‌اند و اکنون از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی محسوب می‌شوند.

مقاله پیشنهادی: طراحی سایت استاندارد

شاید در ابتدا لزوم طراحی سایت فروشگاهی را درک نکنید و با خود بگویید کسب‌وکار من شرایط آنلاین شدن را ندارد و من مشتریان محلی بسیاری دارم .در پاسخ باید به شما بگویم که رفتار مردم رو به تغییر است و اکثراً کالا و خدمات خود را در محیط های مجازی جستجو و خرید می‌کنند که با یک درک ساده متوجه می‌شویم که زمانی که یک شخص از شهر شما خریدی از شهر دیگر انجام دهد از مشتریان بالقوه شما کاسته خواهد شد و شما برای حفظ تعادل این نیاز را دارید که از سایر شهرهای ایران مشتریانی داشته باشید.

در طراحی سایت فروشگاهی چه نکاتی باید رعایت شود؟

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به‌مانند چیدمان قفسه‌های یک فروشگاه است. چگونه محصولات و خدمات خود را به بهترین نحو برای کاربران به نمایش بگذاریم. استفاده از کاتالوگ و نماهای گرافیکی زیبا از محصولات، بیان خصیصه‌های محصولات، قیمت و حتی مقایسه‌ای با دیگر محصولات مشابه بسیار کارآمد خواهد بود. در فروشگاه اینترنتی فروشنده وجود ندارد تا خریدار را راهنمایی نماید فلذا تمامی اطلاعات لازمه را در بستر طراحی سایت فروشگاهی لحاظ نمایید. و باید راه‌های ارتباطی خود را همواره در دسترس مشتری قرارداد.

مطلب پیشنهادی: مشاهده نمونه کار های طراحی سایت ما

در ادامه چند نکته کلیدی موردنیاز قبل از طراحی سایت فروشگاهی را ذکر می‌کنیم

  • بخش جستجو در همه صفحات جلوی چشم کاربر باشد.
  • سرعت بار گزاری وب‌سایت بالا باشد به عبارتی از تصاویر تبلیغاتی و سلیقه‌ای و گرافیک‌های پیچیده کم کنیم تا سرعت سایت بالاتر برود.
  • سبد خرید در تمام صفحات جلوی چشم کاربر باشد.
  • سبد خرید و کل وب‌سایت در تمام مرورگرها به‌خوبی کار کند.
  • سبد خرید در مرورگرهای موبایل به‌درستی کار کند.
  • بخش عضویت در خبرنامه در همه صفحات می‌بایست به طریقی وجود داشته باشد.
  • آیتم‌های موجود در لیست محصولات می‌بایست جزئیاتی از محصول مانند قیمت، موجود بودن یا نبودن و یک سری توضیحات ضروری دیگر را نشان بدهند.
  • فرایند خرید و اتصال به درگاه پرداخت نباید بیشتر از ۳ صفحه ادامه پیدا کند.
  • نشان وجود درگاه پرداخت می‌بایست در تمام صفحات جلوی چشم کاربر باشد.
  • منوهای سایت می‌بایست کاملاً قابل‌رؤیت باشند و همچنین کاربر بتواند با کمترین پیچیدگی به محصول موردنظر برسد.
  • مشخصات تماس و پشتیبانی می‌بایست واضح و قابل‌دستیابی سریع باشد.
  • دکمه افزودن به سبد خرید می‌بایست طراحی واضح و کاربرپسندی داشته باشد.
  • جدیدترین و همچنین پرفروش‌ترین محصولات سایت می‌بایست در صفحه نخست خودنمایی کند.
  • طراحی قالب کلی نه خیلی روشن باشد و نه تیره باشد.
  • در طراحی قالب وب‌سایت سرعت به زیبایی و گرافیک ارجحیت داشته باشد.
  • تمام تصاویر از کوچک تا بزرگ می‌بایست توسط نرم‌افزارهای کاهش حجم، بهینه شوند آنگاه وارد سایت شوند.
  • آدرس صفحات نمایش محصولات فروشگاه اینترنتی شما جهت جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری بهینه شود.
  • متاتگ های og برای محصولات به‌درستی ایجاد شود.
  • بخش فروش ویژه به همراه روزشمار جهت ترغیب کاربران وجود داشته باشد.
  • کاربر باید بتواند بدون لاگین به سیستم محصولات موردنظر را به سبد خریدش اضافه کند.
  • خلاصه‌ای از نوع محصولات در صفحه نخست به‌صورت تصویر به کاربران نشان داده شود.

 

از کجا شروع کنیم ؟

مطمئناً شروع و راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی کار ساده‌ای نخواهد بود شما باید اطلاعات فنی راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی را کسب کنید و یا اینکه با یک شرکت یا شخص که در این زمینه تجربه لازم را دارد وارد همکاری شوید .

مقاله پیشنهادی: آموزش طراحی سایت فروشگاهی

بازاریابی و تولید محتوا

بعدازاینکه فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کردید وقت آن رسیده که برای آن ایجاد ترافیک کنید و آن‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید . راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مانند  این می ماند که در محلی دور از دسترس و دورافتاده مغازه خود را راه‌اندازی کردید پس برای معرفی و بازاریابی آن خود را آماده کنید .

در ادامه به چند مورد به‌صورت تیتر وار جهت بازاریابی و معرفی سایت اشاره می‌کنم .

  • سئو
  • بازاریابی محتوا
  • تبلیغات آنلاین
  • بازاریابی ایمیلی و پیامکی
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

در پایان اگر قصد شروع یک کسب‌وکار و فروشگاه آنلاین را دارید می‌توانید با کارشناسان دیوا وب تماس بگیرید ما بسته با در نظر گرفتن توانایی شما بهترین راه‌کار را به شما پیشنهاد می‌کنیم .

جواد پورفرهاد

دیدگاه کاربران ...

تعداد دیدگاه : 0

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید